Stjecanje i unapređivanje kompetencija za poučavanje u medicinskoj nastavi
Stjecanje i unapređivanje kompetencija za poučavanje u medicinskoj nastavi
Kvalitetna nastava na pretkliničkoj i kliničkoj razini temelj je obrazovanja budućih doktora medicine, dentalne medicine i ostalih srodnih struka koje se obrazuju na Medicinskom fakultetu, a koji će svojim znanjem i stručnošću biti nositelji zdravstvenog sustava i zdravlja cjeloukupne populacije. Kvalitetnu nastavu i edukaciju studenata može osigurati samo adekvatno educiran nastavni kadar. Nastavnici i suradnici u nastavi na medicinskim fakultetima kako u nas tako i u svijetu, suočeni su s nizom izazova. Naime, medicinsko znanje i spoznaje mijenjaju se velikom brzinom i zahtijevaju kontinuirano praćenje, učenje te znanstveno i stručno usavršavanje. Pored toga, od nastavnika se očekuje da tu iznimnu količinu znanja i vještina prenesu studentima, da ih motiviraju za učenje, potiču njihovu samostalnost, doprinose razvoju kritičkog mišljena i prosuđivanja neophodnih za donošenje odluka u kasnijem radu, prenose i razvijaju komunikacijske vještine te ljubav i predanost prema ovom zahtjevnom pozivu. Unatoč spomenutim zahtjevima i ciljevima, većina nastavnika i suradnika uključenih u nastavu na Medicinskom fakultetu, tijekom svog školovanja nije bila u prilici stjecati znanja i vještine neophodne za postizanje nastavničkih kompetencija u medicinskoj nastavi koje bi im zasigurno značajno olakšale ispunjavanje odgovornih i zahtjevnih zadataka koje nosi nastavnički poziv na visokoškolskoj ustanovi ovog tipa te postoji realna potreba za pokretanjem programa koji bi im to omogućio. Također, na Sveučilištu u Rijeci ne postoji niti jedan program koji bi nastavnike Medicinskog fakulteta podučavao za poučavanje u medicinskoj nastavi na primjerima iz temeljnih i kliničkih biomedicinskih disciplina, a kojeg zbog svoje specifične tematike, potrebe posebnog pristupa te nastavnog rada sa i na ljudima, nije moguće u potpunosti pokriti općim pedagoškim pristupom.
S obzirom na navedeno, nastavnicima Medicinskog fakulteta, ali i ostalih srodnih visokoškolskih ustanova, organizacijom predloženog programa pri Centru za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija i komunikacijskih vještina omogućit će se stjecanje kompetencija potrebnih za poučavanje u medicinskoj nastavi u Rijeci što bi im uveliko olakšalo radne i životne uvjete, ali zasigurno i značajno povećalo broj zainteresiranih pristupnika, čime bi se kvaliteta edukacije na Fakultetu zasigurno poboljšala. Naime, provedbom programa „ Stjecanje i unaprjeđivanje kompetencija za poučavanje u medicinskoj nastavi“ omogućilo bi se osposobljavanje i usavršavanje visokoškolskih nastavnika u stjecanju odnosno unaprjeđenju kompetencija vezanih uz planiranje, izvedbu i vrednovanje nastavnih jedinica u medicinskoj nastavi te svladavanju tradicionalnih i naprednih nastavnih metoda i tehnologija. Program je namijenjen svim nastavnicima i suradnicima (uključivo i onim u naslovnim zvanjima) Medicinskog fakulteta, ali i ostalih medicinskih fakulteta u državi kao i srodnih visokoškolskih ustanova, poglavito suradnicima u suradničkom zvanju asistent i poslijedoktorand.
Struktura programa sastoji se od 48 sati predavanja, vježbi i seminara što čini ukupno 5 ECTS bodova.